menusearch
arikehtd.com

آرشیو اخبار صفحه دو

header
انواع لوله های تاسیساتی - قسمت سوم

انواع لوله های تاسیساتی - قسمت سوم

لوله های آبرسانی و فاضلاب
لوله های تاسیسات ساختمان نظیر لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی ٬ سرمایش-گرمایش ٬ فاضلاب ٬ باران و ...

یکشنبه بیست و ششم خرداد ۹۸
انواع لوله های تاسیساتی - قسمت دوم

انواع لوله های تاسیساتی - قسمت دوم

وزن: سال ها پیش فقط دو دسته فوق سنگین و دو برابر فوق سنگین برای وزن لوله ها تعریف شده بود. در طی هفتاد و پنج سال گذشته به مرور هویدا شد که این سیستم برد محدودی داشته و نیازهای رو به رشد صنعت را تامین نمی کند. این نتیجه مستقیم افزایش فشار و دمای موادی بوده که با آن سر و کار داشته اند. اخیرا این نقش به شماره Schedule داده شده است. امروزه وزن و Schedule هر دو معیاری جهت مشخص نمودن ضخامت دیواره می باشند.

شنبه بیست و پنجم خرداد ۹۸
انواع لوله های تاسیساتی - قسمت اول

انواع لوله های تاسیساتی - قسمت اول

لوله تیوب خالی است که برای انتقال محصولات و همچنین فشار به کار می رود. محصولات عبارتند از سیال، گاز فاضلاب، پودرها‍‌، دانه های ریز و یا خیلی ریز و یا خیلی چیزهای دیگر. فشار نیز قدرت هیدرولیکی است. ما معمولا هنگامی به تیوب لوله اتلاق می کنیم که برای خطوط لوله بکار می رود. اما این تعریف به طور کلی هر چیزی را برای کاربرد مشابه با آنچه گفته شد در بر می گیرد.یکی از قدیمی ترین روش های جابجایی سیالات در تاریخ بشر لوله بوده است. ابتدایی ترین استفاده لوله استفاده از بامبو برای جابجایی آب در مقدار کم و به صورت جریان بوده است.

پنج شنبه بیست و سوم خرداد ۹۸
چرخ های دسیکنت در تهویه مطبوع

چرخ های دسیکنت در تهویه مطبوع

اولین چرخ های دسیکنت توسط پنینگتون در دهه 1950 توسعه داده شد و تحت بسته بندی LiCl بود، که، اگر چه دارای میل بسیار بالا برای رطوبت بود، در رطوبت بالا تمایل به مایع شدن داشت. در نتیجه این چرخ ها ناپایدار بودند و آلودگی جریان هوا با LiCl نیز ناامن بود. مونترز  افت فشار از طریق چرخ ها را با جایگزین کردن بستر بسته بندی شده با معابر موازی اندود شده با مواد دسیکنت کاهش داد.

سه شنبه بیست و یکم خرداد ۹۸
آتش به جان ساختمان مسکونی در بلوار فردوس افتاد

آتش به جان ساختمان مسکونی در بلوار فردوس افتاد

آتش سوزی شبانگاهی منزل مسکونی دربلوار فردوس شرق، با تلاش آتش نشانان مهار و خاموش شد.وقوع این حادثه ساعت 20:53 دقیقه شب گذشته توسط همسایگان به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 102 به همراه خودرو حامل دستگاه تنفسی به سمت بلوار فردوس شرق، روبروی خیابان ولیعصر اعزام شدند.

دوشنبه بیستم خرداد ۹۸
انرژی خورشیدی و کاربرد آن

انرژی خورشیدی و کاربرد آن

خورشید از گازهایی نظیر هیدروژن (۷۳٫۴۶درصد) هلیوم (۲۴٫۸۵ درصد) و عناصر دیگری تشکیل شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اکسیژن، کربن، نئون و نیتروژن اشاره نمود.انرژی ستاره خورشید یکی از منابع عمده انرژی در منظومه شمسی می‌باشد.

یکشنبه نوزدهم خرداد ۹۸
تفاوت کولرهای ابی و گازی

تفاوت کولرهای ابی و گازی

کولرهای آبی با تبخیر رطوبت و تبدیل گرمای محسوس محیط به گرمای نهان، دمای محیط را کاهش می‌دهند ولی اساس کار کولر گازی به این صورت است که، وجود مبرد با دمای پایین در لوله‌های اواپراتور (یونیت داخلی) و مکش هوای گرم محیط بوسیله فن و گذر این هوا از بین لوله‌های اواپراتور سبب سرمایش هوای محیط می‌شود و گرمای دفع شده  محیط توسط مبرد جذب شده و این گرما طی سیکلی از کندانسور به محیط خارج دفع می‌شود. 

شنبه هجدهم خرداد ۹۸
سامانه های تهویه مطبوع مجهز به صرفه جوگر

سامانه های تهویه مطبوع مجهز به صرفه جوگر

در سامانه های تهویه مطبوع مجهز به صرفه جوگر، به هنگام گرم بودن هوای خارج، دمپر های هوای تازه و تخلیه هوا در وضعیت بسته و یا حداقل میزان باز قرار می گیرند، اما دمپر های برگشت در حالت کاملا باز می باشند. تحت این شرایط حداقل هوای تازه به داخل ساختمان راه می یابد و همین امر باعث کاهش بار گرمای هوای ناشی از ورودی هوای گرم به سامانه تهویه می شود. اما در شرایطی که دمای هوای بیرون به اندازه مناسبی کاهش یافته، انتالپی یا محتوای گرمایی آن کمتر از انتالپی هوا برگشت می شود، این امر باعث می شود هر دو دمپر هوای تازه و هوای بیرون به میزان حداکثر باز شده و دمپر برگشت در موقعیت بسته قرار گیرد.

دوشنبه سیزدهم خرداد ۹۸
مزایای پنجره دوجداره چوبی

مزایای پنجره دوجداره چوبی

چوب به عنوان نخستین ماده اولیه ای که بشر برای ساخت در و پنجره مورد استفاده قرار داده است به سبب زیبایی و اصالت منحصر به فرد خود همواره جایگاه خود را در این صنعت حفظ نموده است. از زمان تولید پنجره های اولیه تا کنون تکنولوژی فرآوری و کاربرد این نعمت خدادادی همواره رشد نموده چوب طبیعی به سبب زیبایی و اصالت منحصر به فرد خود همواره جایگاه وِیژه ای در معماری و ساختمان داشته است.

یکشنبه دوازدهم خرداد ۹۸
سیستم گرمایشی تابشی

سیستم گرمایشی تابشی

اين سيستم که با گرمايش هوا مورد استفاده قرار ميگيرد در سالن هاي مختلف قابل استفاده مي باشد. کوره هواي گرم ساخت آساد صنعت و سيستم ايتاليا قادر است با راندمان بالاي 98٪ و کاهش مصرف سوخت رقابت چشمگيري با نمونه هاي موجود داشته باشد. اين سيستم داراي فن و ترموستات ميباشد که هواي گرم را با دماي لازم در طول سالن توزيع مي کند. هواي ورودي و خروجي هيتر از بيرون سالن تهيه مي شود و قابل نصب بر روي پنجره مي باشد.

شنبه یازدهم خرداد ۹۸
فواید استفاده از سیستم گرمایش از کف

فواید استفاده از سیستم گرمایش از کف

1- اسایش و آرامش در بالاترین حد ممکن : درجه حرارت ثابت و دائمی درکلیه طول زمستان در نزدیکی کف ساختمان و در محلی که شما قرار دارید وجود خواهد داشت . این حالت بسیار دلپذیری است که محیط اطراف پا گرم بوده و هوای مورد تنفس گرمای زیادی نداشته باشد. پروفیل دمایی سیستم گرمایش کفی به پروفیل ایده آل بسیار نزدیک است، گرما به آرامی از کف به سمت سقف منتشر می شود، پای گرم و سر خنک، به سلامت کمک می کندبه علت جرم بسیار پوشش کف ساختمان در صورت هر گونه قطع برق جلوگیری می کند.

پنج شنبه نهم خرداد ۹۸
صنعت ساختمان کشور نیازمند فناوری های نوین است  

صنعت ساختمان کشور نیازمند فناوری های نوین است  

رضا کامیاب مقدس روز سه شنبه در آئین افتتاح مرکز نوآوری تکنولوژی‌های پیشرفته ساختمانی با تسلیت شهادت حضرت علی (ع) و با اشاره به اینکه این مرکز در چارچوب قوانین وزارت علوم راه اندازی شده است افزود: کار مهم و اصلی این مرکز اتصال ایده ها در حوزه ساختمان به صنعت است

چهارشنبه هشتم خرداد ۹۸
با موتورخانه ها بیشتر آشنا شوید

با موتورخانه ها بیشتر آشنا شوید

تاسیسات: موتورخانه بخشی از ساختمان است که به عنوان قلب سیستم تاسیساتی خانه شناخته می شود.

سه شنبه هفتم خرداد ۹۸
پکیج حرارتی چگالشی

پکیج حرارتی چگالشی

پکیج های چگالشی دستگاه هایی برای گرمایش و تولید آبگرم مصرفی میباشند که با راندمان زیاد(معمولا بالای 90 درصد) کار میکنند که این راندمان از گرمای تلف شده گازهای خروجی از دودکش بدست می آید.گرمای بخار موجود در محصولات احتراق گرفته شده و این بخار به آب تبدیل شده و از طریق فاضلاب دفع می شود.در بعضی از کشورهای دنیا استفاده از این وسیله اجباری می باشد.

شنبه چهارم خرداد ۹۸
تاسیسات ساختمان و تاثیر آن در زندگی امروزی

تاسیسات ساختمان و تاثیر آن در زندگی امروزی

تاسیسات ساختمان: امروز تامین آسایش بشر یکی از اهدف انسان است به همین دلیل نقش تاسیسات مکانیکی به عنوان جزئی از ساختمان ها که افراد به صورت روزمره با آن درتعامل می باشند غیرقابل انکار است.

پنج شنبه دوم خرداد ۹۸
کاربرد رادیاتور شیشه ای در گرمایش

کاربرد رادیاتور شیشه ای در گرمایش

با پیشرفت علم و تکنولوژی نوع جدیدی از رادیاتورها پا به عرصه ی دکوراسیون داخلی ساختمان گذاشتند که به دلیل ظاهر متفاوت و کارایی بالا نسبت به سایر رادیاتورهای ساده ی قدیمی پر طرفدارتر هستند. اکثر طراحان دکوراسیون داخلی سعی میکنند سیستم های گرمایشی را به دلیل اندازه بزرگ و ظاهر نامتناسب در جایی خارج از دید در ساختمان تعبیه کنند. در معماری سنتی اکثر رادیاتورها در زیر پنجره نصب میشدند که این خود باعث هدر رفت انرژی گرمایی میشد اما معماری مدرن امروزی سعی در بهینه سازی انرژی با استفاده از رادیاتورهایی زیبا در سایزهای ایده آل دارد.

چهارشنبه یکم خرداد ۹۸
معایب و محاسن موتورخانه

معایب و محاسن موتورخانه

قبل از اینکه به سراغ محاسن و معایب موتورخانه برویم، بهتر است یک تعریف کلی از این اصطلاح داشته باشیم. موتورخانه به فضایی در داخل یا خارج ساختمان ها گفته می شود که تمامی ابزارها و سیستم های مکانیکی و الکتریکی تولید گرما ، سرما و آب گرم در آنها تعبیه شده و این وسایل و به دلیل اینکه بزرگ و سنگین هستند حتما باید در فضایی جداگانه از ساختمان نگهداری گردیده تا هم استفاده از آنها بهینه و بهتر باشد و هم اینکه خطرات کمتری را برای ساکنین ایجاد کند. اما هر سیستمی که برای تولید آب گرم یا هوای گرم داخل ساختمان ها اعم از مسکونی یا اداری و یا تجاری مورد استفاده قرار بگیرد قطعا معایب و محاسنی خواهد داشت که موتورخانه ها هم از این قائده مستثنی نیستند و مانند همه دستگاهها و سیستم هایی دیگر می توانند در برخی مواقع مفید و برخی موارد هم دردسر آفرین باشند که در ادامه ما به محاسن و معایب موتورخانه مرکزی اشاره خواهیم کرد.

سه شنبه سی و یکم اردیبهشت ۹۸
چرا سرویس دوره ای کولرگازی اسپیلت ضروری است

چرا سرویس دوره ای کولرگازی اسپیلت ضروری است

همه وسایل الکتریکی که در خانه و یا محل های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند بعد از اینکه مدتی از آنها استفاده می شود، نیاز به سرویس پیدا می کنند. برخی کاربران گمان می کنند تا یک وسیله خراب نشود نیاز به سرویس آن نیست و هزینه اضافی محسوب می شود در حالیکه این تفکر اشتباه است. اتفاقا سرویس وسایل الکتریکی باید قبل از اینکه کار به خرابی بکشد،

دوشنبه سی ام اردیبهشت ۹۸
چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت اینورتر از کولرگازی اسپیلت معمولی

چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت اینورتر از کولرگازی اسپیلت معمولی

با پیشرفت تکنولوژی و ورود انواع کولرهای گازی به بازار و ارتقاء آنها مصرف کنندگان گاهی در مورد چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت اینورتر از کولرگازی اسپیلت معمولی دچار سردرگمی می شوند و نمی توان به عنوان یک خریدار معمولی آنها را از هم تمیز دهند. از آن جایی که تهویه مطبوع به عنوان یک جز مهم و جدایی ناپذیر در زندگی امروزه انسان ها شناخته می شود، مصرف کنندگان ترجیح می دهند دستگاههایی خریداری کنند که ضمن کارایی بیشتر هزینه کمتری هم برای آنها به همراه داشته باشد. برای همین به دنبال دستگاههای کم مصرف و با کیفیت و ماندگاری بالا بوده و گاهی خرید این دستگاهها با توجه به شباهت هایی که بین مدل های مختلف آنها وجود دارد کمی سخت است. برای همین ما در این مقاله سعی داریم حتی الامکان در مورد چگونگی تشخیص کولرگازی اسپیلت اینورتر از کولرگازی اسپیلت معمولی صحبت کنیم تا کاربران در هنگام خرید دید بهتری نسبت به این دستگاهها داشته باشند.

یکشنبه بیست و نهم اردیبهشت ۹۸
سیستم های VRF ، نسل جدید سیستم های تهویه مطبوع

سیستم های VRF ، نسل جدید سیستم های تهویه مطبوع

سیستم VRF ، مخفف کلمه variable refrigerant flow به معنی جریان متغیر مبرد می باشد.  این سیستم قادر است سرعت جریان مبرد را با کمک یک رادیو فرکانس متغیر، در کمپرسور اسکرول تغییر دهد. در سیستم VRF به دلیل اینکه سرعت کار کمپرسور به اندازه برطرف شدن نیاز، کاهش میابد، از لحاظ اقتصادی و کاهش مصرف انرژی بسیار مقرون به صرفه است. در کمپرسورهای معمول، سیستم تنها بصورت خاموش و روشن فعالیت می­کند و سیستم، کنترلی روی مصرف انرژی ندارد. لذا میزان مصرف در این گونه سیستم ها بالا است.

شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ۹۸
 search

شبکه های اجتماعی

aparatgoogletelegraminstagram