menusearch
arikehtd.com

آرشیو اخبار صفحه سه

header
توری در و پنجره

توری در و پنجره

تابستان که فرا می رسد همراه با گرمای آن سر و کله حشرات مزاحم نیز پیدا می شود. بخصوص هنگام شب که گاه خنکی هوا تو را وسوسه می کند تا پنجره را باز بگذاری و بی توجه به هوای مصنوعی سیستم های خنک کننده از وزش باد ملایم شبانگاهی بهره ببری اما این موجودات مزاحم با نیش زدن های مداوم خود خواب را بر تو حرام می کنند و تو نیز برای رهایی از شر این جانوران موذی چاره ای نداری جز اینکه دست به دامان توری ها شوی.

پنج شنبه بیست و ششم اردیبهشت ۹۸
پکیج فن دار چگونه باید نصب شود ؟

پکیج فن دار چگونه باید نصب شود ؟

پکیج یکی از وسایل گازسوز است که امکان تأمین آب گرم مصرفی و گرمایش مستقل آپارتمان را دارد . یکی از انواع پکیج گازسوز که امکان تأمین هوای لازم برای احتراق را با مکش هوا و تخلیه محصولات احتراق را با دهش آن ها به خارج فضای نصب انجام می دهد از نوع گروه C لوازم گازسوز اصطلاحاً به نام پکیج فن دار معروف شده است.

چهارشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۹۸
نکات ایمنی استفاده از آبگرمکن دیواری

نکات ایمنی استفاده از آبگرمکن دیواری

هرچند استفاده از سیستم های تهویه مطبوع مرکزی روز به روز در حال گسترش است، هنوز هم در بسیاری از ساختمان های بخصوص مسکونی، سیستم های گازی و برقی از رایج ترین روش های کنترل درجه حرارت دمای محیط و تامین آب گرم بهداشتی ساختمان هستند.

سه شنبه بیست و چهارم اردیبهشت ۹۸
مشکلات کیفیت هوای داخل مرتبط با سیستم هوارسان

مشکلات کیفیت هوای داخل مرتبط با سیستم هوارسان

در صورت وجود مشکل در کیفیت هوای داخل ساختمان، پیش از هر اقدامی باید سیستم هوارسان مرکزی مورد استفاده در آن به دقت مورد بررسی قرار گیرد. سیستم‌های هوارسان مورد استفاده در ساختمان‌های مختلف ممکن است به صورت پشت بامی باشند و یا در داخل اتاق تجهیزات مکانیکی نصب شده باشند.

دوشنبه بیست و سوم اردیبهشت ۹۸
انتقاد از استفاده غیراستاندارد از کولرهای گازی

انتقاد از استفاده غیراستاندارد از کولرهای گازی

استفاده از کولرهای گازی در ادارات و مراکز تجاری مناطق مرکزی تهران دردسرساز شده است، استفاده غیر استاندارد از کولرهای گازی، مصرف...

یکشنبه بیست و دوم اردیبهشت ۹۸
مناسب ترین سیستم سرمایشی کدام است؟

مناسب ترین سیستم سرمایشی کدام است؟

برای انتخاب سیستم سرمایش برای منزل معیارهای متعددی مانند: آب و هوای محل زندگیتان، مساحت منزل، هزینه اولیه خرید سیستم سرمایشی و… باید در نظر گرفته شود اما در کنار همه این موارد بهتر است هزینه های مصرفی این سیستم ها را نیز در نظر بگیرید. از مهم ترین وسایل سرمایشی کاربردی در ایران، کولرهای آبی و گازی هستند که در اینجا به مقایسه این دو می پردازیم تا راهنمای شما برای انتخاب بهترین سیستم سرمایشی باشد.

شنبه بیست و یکم اردیبهشت ۹۸
موتورخانه مرکزی بهتر است یا پکیچ؟

موتورخانه مرکزی بهتر است یا پکیچ؟

اصولا" هر محصول یا سیستمی مزایا و نقص ها و همچنین شرایط خاص استفاده خود را دارد لذا اینکه تصور کنیم موتورخانه سرشار از نقاط ضعف و فاقد مزیت یا برعکس سرشار از نقاط مثبت است، اشتباه است. این موضوع درباره پکیج یا هر وسیله گرمایشی و سرمایشی دیگر نیز صادق است.

پنج شنبه نوزدهم اردیبهشت ۹۸
گچ میکرونیزه چیست و چگونه تولید میشود️

گچ میکرونیزه چیست و چگونه تولید میشود️

گچ میکرونیزه در واقع گچ با مش بالا میباشد که برای انجام مراحل پایانی گچ کاری (پرداخت) مورد استفاده قرار میگیرد. پس از تولید گچ معمولی گچ وارد مرحله جدید برای آسیاب شدن میشود گچ دانه بندی آن تغییر میکند و گچ معمولی تبدیل به گچ میگرونیزه میشود.مواد اولیه تولید گچ ميکرونيزه همان سنگ گچ %98 خلوص میباشد که خط تولید آن تقریبا" شبیه به گچ ساختمانی سفید کاری میباشد با این تفاوت گچ آسیاب های نصب شده بر روی خط تولید گچ میکرونیزه سپراتور است که این امر باعث میشود دانه بندی گچ ریزتر شده و گچ عملکرد بهتری در سفیدکاری و پرداخت داشته باشد. گچ ميکرونيزه با درصد خلوص بالا (مش ها مختلف) مناسب براي مجسمه سازی ، گچ قالب گیری ، گچ قالب سازی ، صنایع چيني سازی و در برخی موارد برای کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد

چهارشنبه هجدهم اردیبهشت ۹۸
جذب انرژی خورشیدی در مدارس آغاز می‌شود

جذب انرژی خورشیدی در مدارس آغاز می‌شود

پژوهشگران دانشگاه “استنفورد” باور دارند که می‌توان با نصب پنل‌های خورشیدی در محوطه مدارس، به کاهش آلودگی هوا و هزینه کمک کرد.

سه شنبه هفدهم اردیبهشت ۹۸
کاهش تقاضا در بازار تأسیسات ساختمانی / گرانی و افت ساخت و ساز مقصر اصلی

کاهش تقاضا در بازار تأسیسات ساختمانی / گرانی و افت ساخت و ساز مقصر اصلی

رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی از کاهش حجم تقاضا به واسطه افزایش قیمت محصولات تولیدی، کاهش ساخت و ساز و کاهش بودجه‌های عمرانی دولت خبر داد.

دوشنبه شانزدهم اردیبهشت ۹۸
امنیت سازه برج میلاد در معرض تهدید

امنیت سازه برج میلاد در معرض تهدید

رئیس سازمان نقشه برداری کشور از نبود اطلاعات پایشی در خصوص برج میلاد خبر داد.

یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ۹۸
آسانسور جان ۱۱ کارگر چینی را گرفت

آسانسور جان ۱۱ کارگر چینی را گرفت

در پی سقوط یک آسانسور در یک محوطه ساختمانی در شمال چین ۱۱ کارگر کشته و دو نفر به‌شدت زخمی شدند. این حادثه در پی پاره شدن کابل آسانسور روی داد.

شنبه چهاردهم اردیبهشت ۹۸
بانک جهانی، آفریقا را مجهز به سیستم خورشیدی می کند

بانک جهانی، آفریقا را مجهز به سیستم خورشیدی می کند

بانک جهانی و بنیاد جهانی انرژی کمک هزینه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای نصب سیستم خورشیدی در آفریقا ارائه می دهند.

چهارشنبه یازدهم اردیبهشت ۹۸
تبرید و نقش ان در زندگی

تبرید و نقش ان در زندگی

اوایل پیدایش تبرید مکانیکی، دستگاه های موجود حجیم و گران بودند و راندمان زیادی نداشتند و می بایست فردی متخصص از آنها نگهداری می کرد. به همین دلیل تبرید مکانیکی صرفا به چند کاربرد بزرگ نظیر واحدهای تولید یخ، بسته بندی گوشت و یخچال های بزرگ محدود میشد ولی تاسیسات این سیستم در عرض چند دهه به سرعت رشد کرده و بصورت امروزی در آمده است.

سه شنبه دهم اردیبهشت ۹۸
طبقه بندی سیستم تاسیسات تهویه مطبوع

طبقه بندی سیستم تاسیسات تهویه مطبوع

تبرید و تهویه مطبوع : یکی از مهمترین بخش های هر ساختمان را می توان بخش تهویه مطبوع آن دانست.این بخش دقیقا می تواند بر رفاه و آسایش انسان بسیار تاثیر گذار باشد چرا که در واقع عمل هوا رسانی چه برای فصول سرد و چه برای فصول گرم برای مکان های مختلف امری بسیار مهم و ضروری است.و شاید برای همین است که امروزه به مبحث تهویه مطبوع ساختمان نسبت به گذشته به صورت علمی و عملی پرداخته می شود.در واقع در معنای لغوی تهویه مطبوع یعنی هوا رسانی دلپذیر و این فرایند شاخه ای از رشته مهندسی مکانیک محسوب می شود.

دوشنبه نهم اردیبهشت ۹۸
آسانسورهای هوشمند در سال ۲۰۲۵ از راه می رسند

آسانسورهای هوشمند در سال ۲۰۲۵ از راه می رسند

این روزها بسیاری از شرکت های حوزه فناوری تمرکز خود را روی ساخت خانه های هوشمند قرار داده اند. بدون شک در ماه های اخیر اخبار بسیاری در مورد ساخت هواپیمای بدون سرنشین، اینترنت نسل پنجم و چراغ های هوشمند ترافیک شنیده اید. حال به نظر می رسد نوبت به آسانسور های هوشمند رسیده که می تواند سرعت رفت و آمد انسان ها را افزایش دهد.

یکشنبه هشتم اردیبهشت ۹۸
تبرید لوله گردابی

تبرید لوله گردابی

سرمایش به روش لوله گردابی از قرار معلوم  کاملا به صورت اتفاقی در سال 1928 کشف گردید. جورج رانکو فرانسوی در حال تحقیق بر روی پمپ های گردابی بود که به طور اتقاقی متوجه شد، زمانی که  هوای گرم از یک طرف لوله خارج می شود در طرف دیگر لوله  شاهد خروج هوای سرد خواهیم بود. بعد از این کشف رانکو سعی  خود را بر  تحقیقات بیشتر گذاشت و سعی بر تولید دستگاه براساس این پدیده گذاشت  ولی متاسفانه در این امرچندان  موفق نشد. در سال    1945رودلف هیلسچ  آلمانی  با ارائه مقاله ای توجه صنایع برای بکارگیری از این پدیده  در صنعت را به خود جلب کرد.

چهارشنبه چهارم اردیبهشت ۹۸
بادبزن در تهویه مطبوع

بادبزن در تهویه مطبوع

تبرید و تهویه مطبوع : بادبزن مهمترين وسيله در مدار تهويه است و به کمک آن هوا درقسمت هاي مختلف شبکه به جريان مي افتد. براي تهويه و هوا رساني در چاه ها و تونل هاي شبکه معدن و تونل هاي عمراني در مراحل حفاري از بادبزن استفاده مي شود.

سه شنبه سوم اردیبهشت ۹۸
اولویت چین با پروژه های تجدیدپذیر بدون یارانه

اولویت چین با پروژه های تجدیدپذیر بدون یارانه

انرژی تجدید پذیرچین امسال به ساخت پروژه‌های بادی و خورشیدی که بدون استفاده از یارانه فعالیت می‌کنند، اولویت خواهد داد و ظرفیت پروژه‌های تحت حمایت یارانه را محدود خواهد کرد.

دوشنبه دوم اردیبهشت ۹۸
بهینه سازی انرژی در تهویه

بهینه سازی انرژی در تهویه

امروزه جهان شاهد اهمیت یافتن موضوع انرژی است. تبیین علمی ویژگی های اجتماعی جمعیت در باب الگوی بهینه مصرف انرژی نیازمند نگرش های توسعه ای در سطح ملی و استانی است که می تواند گام بنیادی در توسعه پایدار کشور به شمار آید . این موضوع بر اساس یک رویکرد اجتماعی بنیان نهاده شده و دارای دو جنبه است: از یک طرف تلاشی از تبیین علمی و عملی استراتژی اجتماعی الگوی بهینه مصرف انرژی برپایه آمارهای علمی، بین المللی است و از سوی دیگر بعد از  شناسایی این استراتژی می توان نتایج حاصله را در ارتباط با ارزیابی و اجرای برنامه ها و سیاست های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولت در بخش انرژی به کار گرفت.

شنبه سی و یکم فروردین ۹۸
 search

شبکه های اجتماعی

aparatgoogletelegraminstagram