menusearch
arikehtd.com

چرا سرویس دوره ای کولرگازی اسپیلت ضروری است

header
۱۳۹۸/۲/۳۰ دوشنبه
(2)
(0)

چرا سرویس دوره ای کولرگازی اسپیلت ضروری است

چرا سرویس دوره ای کولرگازی اسپیلت ضروری است

همه وسایل الکتریکی که در خانه و یا محل های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند بعد از اینکه مدتی از آنها استفاده می شود، نیاز به سرویس پیدا می کنند. برخی کاربران گمان می کنند تا یک وسیله خراب نشود نیاز به سرویس آن نیست و هزینه اضافی محسوب می شود در حالیکه این تفکر اشتباه است. اتفاقا سرویس وسایل الکتریکی باید قبل از اینکه کار به خرابی بکشد، صورت گیرد زیرا باعث می شود هزینه های تعمیرات و نگهداری آن به حداقل رسیده و عمر مفید آن هم به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند. برای همین سرویس دوره ای کولرگازی اسپیلت ضروری بوده و مانند همه وسایل الکتریکی و برقی دیگر باید این موضوع در مورد آن رعایت شود. به طور اختصاصی هر وسیله برقی به دلایل خاصی باید سرویس شود در مورد کولرگازی هم دلایل خاصی وجود داشته و قسمت های به خصوصی از آن هم باید سرویس گردد که در ادامه در مورد آنها صحبت می کنیم.

 

به چه دلیل سرویس سرویس دوره ای کولرگازی اسپیلت ضروری است؟

  • اولین دلیلی که باید به واسطه آن کولرگازی را به صورت دوره ای سرویس کنید، کثیف شدن فیلتر و کندانسور است. این دو قطعه در دستگاه کولرگازی بعد از مدتی گرد و غبار گرفته و برای اینکه کارکرد صحیح آنها تحت الشعاع قرار نگیرد باید حتما سرویس شوند. کثیف بودن فیلتر و کندانسور علاوه بر آن باعث می شود، دستگاه نتواند در زمان مناسب محیط را خنک کرده و هوای خنک تولید کند و این موضوع سبب می شود به دستگاه فشار بیشتری هم وارد شود.

  • اگر کمپرسور به صورت دوره ای سرویس نشود همانطور که گفتیم دچار کثیفی و گرد و غبار خواهد شد این موضوع سبب می شود کمپرسور بیش از اندازه لازم کار کرده و کار کردن زیاد آن هم باعث بالا رفتن آمپر دستگاه خواهد شد. بالا رفتن آمپر کمپرسور به برد دستگاه و سیم کشی و خود کمپرسور آسیب جدی وارد کرده و گاهی یک هزینه تعویض اساسی هم روی دست مصرف کننده می گذارد. بنابراین با سرویس و نگهداری به موقع کولرگازی با یک هزینه کم می توانید از هزینه های تعویض قطعات رهایی پیدا کنید. برای همین است که سرویس دوره ای کولر گازی اسپیلت را ضروری می دانند و در واقع هزینه کردن در این زمینه نوعی تدبیر مالی محسوب می شود.

  • یکی از دلایلی که گفته می شود باید هر چند وقت یکبار کولرگازی سرویس شود تاثیر این کار روی برق مصرفی دستگاه است. وقتی دستگاه و فیلتر و کندانسور کثیف باشند همانطور که گفتیم برای اینکه دستگاه بتواند به اندازه کافی محیط را خنک نماید باید بیشتر کار کرده و نیرو و انرژی بیشتری هم صرف می شود در نتیجه مصرف برق هم بالا خواهد رفت. برای همین گفته می شود به منظور کاهش مصرف انرژی و برق بهتر است، سرویس دوره ای کولرگازی اسپیلت ضروری در نظر گرفته شده و در بازه های زمانی معین و برنامه ریزی شده این کار به دست افراد متخصص انجام شود.

 

در سرویس کولرگازی اسپیلت چه قسمت هایی باید سرویس شوند؟

وقتی می گوییم سرویس دوره ای کولرگازی اسپیلت ضروری است یعنی باید قسمت های خاصی از آن مورد بررسی قرار بگیرند. در ادامه در مورد این قسمت ها توضیح می دهیم.

  • شستشوی پنل داخلی از جمله قسمت هایی است که باید در سرویس دوره ای کولرگازی اسپیلت ضروری در نظر گرفته شود.

  • شستشوی پنل بیرونی هم مانند پنل داخلی همینطور بوده و باید در بازه های زمانی مشخص تمیز شود تا دستگاه بتواند با کارکرد مناسب به فعالیت خود ادامه دهد.

 

 

  • در مبحث سرویس کولرگازی آزمایش آمپر دستگاه هم جزو مواردی است که در سرویس دوره ای کولرگازی اسپیلت ضروری به آن اشاره می شود.

  • آزمایش مقدار گاز دستگاه و شارژ گاز دستگاه در صورت نیاز هم کمک می کند دستگاه بهتر کار کرده و به قطعات داخلی آن آسیب وارد نشود برای همین اگر کولرگازی به صورت دوره ای و منظم سرویس شود کاهش میزان گاز آن مشخص شده و می توان در کمترین زمان نسبت به شارژ مجدد آن اقدام نمود.

 

 

در پایان همه افرادی که به عنوان مصرف کننده و کاربر کولر گازی محسوب می شوند برای اینکه دستگاه آنها بهترین بهره وری را داشته باشد باید بدانند سرویس کولر گازی یک امر ضروری بوده و فراموش کردن آن می تواند هزینه های بسیاری را برای آنها بوجود آورد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
 search

شبکه های اجتماعی

aparatgoogletelegraminstagram