menusearch
arikehtd.com

هر انچه درباره ی upvc لازم است بدانید

header
۱۳۹۸/۵/۱ سه شنبه
(2)
(0)

هر انچه درباره ی upvc لازم است بدانید

هر انچه درباره ی upvc لازم است بدانید

UPVC چیست؟
مواد اصلی
UPVC را نفت خام و نمک طعام تشکیل میدهند . از نفت خام ، اتیلن و از نمک ، کلر بدست می آید و از طریق پلیمر یزاسیون ، کلر، اتیلن ، وینیل کلرید با هم ترکیب و پلی وینیل کلرید یا بصورت خلاصه ..........PVC بدست می آید. که ماده ای پلاستیکی و قابل ارتجاع است.

UPVC چیست؟
مواد اصلی
UPVC را نفت خام و نمک طعام تشکیل میدهند . از نفت خام ، اتیلن و از نمک ، کلر بدست می آید و از طریق پلیمر یزاسیون ، کلر، اتیلن ، وینیل کلرید با هم ترکیب و پلی وینیل کلرید یا بصورت خلاصهPVC بدست می آید. که ماده ای پلاستیکی و قابل ارتجاع است.
امروزه PVC در کنار پلی اتیلن- پلی پروپیلن- پلی استیرول به عنوان یک ماده استاندارد در زمینه های مختلف کاربرد فراوانی دارد.  افزودنی ها
با افزودن موادی مانند ضربه‌گیرها (
Impact Modifiers ) ، کاهش‌دهنده‌های سرعت اشتعال یا متعادل کننده‌های گرما (Heat Stabilizers )، پر کننده‌ها (Fillers )، کمک فرایندها (Processing Aids ) و روان‌کننده‌های داخلی و خارجی (Internal & External Lubricants ) و در صورت نیاز رنگ‌های صنعتی (Pigments ) و اکسیـد تیتانیوم (Tio2 ) به نفت خام و نمک طعام ماده جدیدی بدست می‌آید که هر چند خمیر مایه آن PVC است لیکن خواص فیزیکی متفاوتی داشته و به آن ماده غیر پلاستیک یا UPVC
اطلاق می‌شود.Un plasticized Poly Vinyl Chloride که مختصرا UPVC نامیده می شود ماده‌ای سخت است و در واقع یک نوع پلاستیک حرارت دیده (Thermo plats ) می باشد که در فرایند تولید، از طریق اکسترودر شدن به شکل مقاطع مختلف (Profiles) در آورده می شود.
طیف وسیعی از محصولات را می توان با
UPVC تولید نمود که برای نمونه می توان به پروفیل های قابل مصرف در ساخت درو پنجره، کرکره، کف پوش، سقف کاذب، کابل‌های ایزوله، چرم مصنوعی، ورق PVC ، محافظ قرص، کیسه خون و سرم اشاره کرد.
در ساخت درو پنجره از جنس
UPVC از پروفیل های مناسب که دارای غلظت بالای مواد متشکله هستند استفاده می شود تا استحکام کافی را داشته باشند.UPVC بعلت داشتن امتیازات زیاد و خاص از اواخر دهه 60 وارد بازار شد و جای خود را در بازارهای جهانی پیدا نمود . در حال حاضر UPVC نسبت به سایر مواد پلیمری از امتیازات بالاتری برخوردار بوده ودرصد مصرف بیشتری را به خود اختصاص داده است ( بیش از 60% از سهم بازار). 
 تاریخچه پیدایش درب و پنجره های UPVC و شیشه های دو جداره :
ساخت درب و پنجره های UPVCحدوداً درسال 1960 میلادی در اروپا آغاز گردید.با پیشرفت تکنو لوژی و افزایش هزینه تولید درب و پنجره چوبی ‌،آهنی و آلمینیومی استفاده از درب وپنجره های UPVCرونق روز افزون یافته است.سهولت ایجاد تنوع در طرح ورنگ و استقامت فیزیکی و پایداری در برابر شرایط جوی متفاوت وهمچنین قابلیت با ز یافت بودنUPVC به کار رفته در ساخت این نوع درب و پنجره موجب تحولات عمده ای در این صنعت گردیده است .

 تاریخچه تولید درب و پنجره UPVC در ایران :
در ایران اولین بار در اواخر دهه 50 واحد تولید پروفیل و ساخت درب وپنجره UPVC حد فاصل شهرستان های بندرانزلی و رشت احداث گردیدو با این که در سال های بعد واحدهای تولیدی دیگری در این زمینه احداث گردیده است.لیکن به دلایل مختلف واحدهای موجود از تکنولوژی کنونی بر خوردار نبوده و حجم عمده پروفیل مصرفی واحدهای مونتاژ از منابع خارجی تامین می گردد.امروزه در کشورهای اروپائی بیش از 75% سهم بازار درب وپنجره متعلق به پنجره های UPVCمی باشد به طوری که به عنوان مثال در سال 1997 حدود 84 میلیون پنجره UPVCدر اروپا فروخته شده است .

 ویژگیهای درو پنجره‌های UPVC

    1- استحکام    2- زیبایی فوق‌العاده     3- صرفه جوئی در مصرف انرژی تا 40%    4- کاهش آلودگی صوتی تا میزان     5- پائین بودن ضریب انتقال حرارتی    6- حفظ محیط زیست از طریق بازیافت    7- مانع ورود گردو غبار و دود و گازهای موجود از محیط بیرون به داخل     8- مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی    9- مقاوم در مقابل نفوذ اشعه ماوراء بنفش خورشید    10- عدم اشتعال در هنگام آتش سوزی و حریق    11- مقاوم در برابر زنگ زدگی ،خوردگی و رطوبت هوا    12- ایمن در برابر سرقت     13- بی نیاز به صرف هزینه رنگ آمیزی    14- تنوع در طرح و تطابق با هر نوع معماری    15- تنوع در رنگ    16- نظافت راحت و آسان    17- نصب آسان     18- ثبات رنگ در برابر اشعه خورشید    19- مقاوم در برابر عوامل خوردگی اسیدها و بازها و موارد شیمیایی
      20- مقرون به صرفه
      21- تنوع در طرح و نوع بازشوها
      22- تقویت مضاعف با استفاده از پروفیل گالوانیزه
      23- عدم نیاز به سرویسهای مکرر
      24- قابلیت استفاده از روکشهای رنگی
    25- قابلیت بازیافت

 

صرفه جوئی در مصرف انرژی
با توجه به اعلام تحقیقات سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در ایران در حدود 45% از اتلاف انرژی از طریق پنجره های صورت می گیرد. در این خصوص بخش ساختمان با داشتن سهم حدودا 35 درصدی در مصرف انرژی یکی از صنایعی است که سهم بالایی را در این زمینه به خود اختصاص داده است. در صورتیکه در زمستان به قاب پنجره و شیشه آن دست بزنید خواهید دید که سرد است و این دلیل تبادل حرارتی بین قاب پنجره و شیشه با فضای بیرون است.
برای رفع این مشکل با استفاده از پنجره
UPVC و شیشه دو جداره تبادل حرارتی از طریق پنجره به حداقل ممکن خواهد رسید.

 قفل و یراق آلات سیستم درو پنجره

با بکارگیری پیشرفته ترین قفل و یراق تحولی اساسی در سیستم قفل و یراق آلات درو پنجره به وجود آمده است. طراحی ویژه این یراق آلات به گونه ای است  که درو پنجره را از چهار جهت احاطه کرده و باعث می گردد که با چرخش یک دستگیره در یا پنجره توسط قفل های قارچی شکل به قاب هایشان محکم گردند که این خود سبب ایمنی بالای در و پنجره ها می گردد.
بشکرانه طراحی خاص قفل ها و لولاهای نگهدارنده در و پنجره به قاب ،امکان بازو بسته کردن درها و پنجره ها در حالت های زیر میسر است
   
1- یراق یک طرفه     2- یراق دو طرفه
    3- یراق کشویی     4- یراق کشویی لغزشی نیمه اتوماتیک     5- یراق کشویی لغزشی تمام اتوماتیک    6- یراق تاشو
این یراق آلات از استحکام و کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای عمری طولانی می باشند. 

 عایق در مقابل نفوذ آب

در سیستم پنجره UPVC ، طراحی دقیق و مهندسی پروفیل و آب بندها ودرزگیرها در سراسرقاب و پنجره، عدم نفوذ آب به داخل ساختمان را تضمین می نماید. این موضوع در نواحی دارای بارش فراوان و مستمر مانند شمال کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با این حال در بدنه پروفیل ها آبروهایی تعبیه شده است که در صورت نفوذ احتمالی آب بداخل پنجره ، آب بطور خودکار از پنجره خارج میگردد.

 مانع ورود گرد و غبار و دود

مهمترین ویژگی سیستم در و پنجره های UPVC قابلیت آنها در ممانعت از نفوذ گرد و غبار و دود و دیگر ذرات معلق موجود در فضای بیرون محل سکونت است. این بخاطر نوارهای درزگیر و مکانیزم یراق آلات و قفل های ویژه ای است که در آنها بکار برده شده است .
استفاده ازاین سیستم خصوصا در اماکنی که آلودگی شدت بیشتری دارد
  توصیه میگردد تا شرایط زندگی بهتری فراهم گردد.

 مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی

پروفیل‌های UPVC بکار گرفته شده در درو پنجره‌ها دارای استحکام و عمر بسیار طولانی می‌باشند و به جهت داشتن  نوارهای آب بندی دوگانه بر روی درها و پنجره‌ها و چهار چوب آنها در مواجه با آب، باران، صدا، گردوغبار و دود و دم موجود در محیط بیرون مقاوم بوده و در مقابل باد و طوفان تا شدت 150 کیلومتر در ساعت بدون لرزش می‌باشند.

 

 عدم اشتعال به هنگام آتش سوزی

پروفیل سیستم پنجره UPVC به سبب ترکیب با CPE که نوعی تعدیل کننده UPVC می‌باشد، در برابر آتش مقاوم بوده و شعله ور نمی‌شود و خود به تنهایی قابل اشتعال نبوده و از گسترش آتش جلوگیری می‌کند.

شعله های معمولی نظیر شعله کبریت بر پروفیل های UPVC بی اثر است و آن‌ها را نمی سوزاند. افزودن مقادیر مناسبی از تثبیت کننده های حرارتی ، مقاومت پروفیل ها را در مقابل حرارت افزایش داده و مانع از آسیب دیدن در و پنجره ها در مجاورت هوای آزاد و حرارت حاصل از تابش خورشید می گردد . پروفیلهای UPVCوقتی در مجاورت جریان آتش قرار می گیرند بسیار آهسته می سوزند.

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
 search

شبکه های اجتماعی

aparatgoogletelegraminstagram